شماره های تماس

09131117834
09132057834 - 09137277834

ایمیل

info@weonestone.com

آدرس

اصفهان، شهرک صنعتی محمودآباد، خیابان۱۸غربی، سنگبری شکوهمند

سوالات اطلاعاتی

سوالات متداول

روشهای چرمی کردن سنگ تراورتن و مرمر چیست؟

جهت دیوارهای ویلا برای محیط های مرطوب استفاده از سنگ های ورقه ای (جهت نما سازی دیوار) و قلوه ای (که هم جهت دیوار کشی استفاده میشود و هم نما دارد) نسبت به سایر سنگ ها بیشتر توصیه میشود. لذا در غیر اینصورت میتوان از سنگ های تراورتن با بافت متراکم تر که جذب آب کمتری دارند استفاده کرد.

 
بهترین سنگ برای استفاده نما کدام سنگ است؟

پاسخ این سوال به یک سنگ خاص اطلاق نمی شود،در واقع با توجه به نوع آب و هوای هر منطقه میتوان سنگی را مناسب با آن اقلیم انتخاب و در نما استفاده کرد. برای مثال سنگ های گرانیت دارای کانی های آهنی در آب و هوای مرطوب مثل شمال کشور به تدریج به دلیل اکسیده شدن عنصر آهن در آنها تغییر رنگ داده و ظاهر نازیبایی پیدا میکنند.لذا بهتر است در هنگام انتخاب سنگ به جنس آن دقت شود.با این حال سنگ های خانواده تراورتن جهت پوشش نمای ساختمان گزینه مناسب تری هستند.

تفاوت سنگ مرمر و مرمریت در چیست؟

بر خلاف تصوری که داریم سنگ مرمر و سنگ مرمریت دو سنگ کاملا مجزا هستن. و تفاوت عمده ی که این دو سنگ دارند در شفافیت آنها است.سنگ مرمر نوررا از خود عبور می دهد و جنبه ی دکوراتیو (بک لایت) را دارد.همانند شیشه اس ولی مرمریت آن شفافیت را ندارد.

اصطلاح اسکوپ کردن به چه معناست؟

اسکپ کردن در واقع تکنیکی است که با بکارگیری آن در هنگام نصب سنگ از ریزش آن از روی دیوار یا نما جلوگیری میکنند.
در این روش شیارهایی Tشکل با فاصله در دو قسمت پشت سنگ ایجاد میکنند و بوسیله سیم مفتولی و گیره هایی مخصوص این دو شیار را به هم متصیل میکنند بصورتی که شبیه به یک دستگیره در پشت سنگ در می آید،این دستگیره وقتی سنگ نصب شد و دوغاب در پشت آت ریخته شد در دوغاب محکم شده و سنگ را محکم نگه میدارد.

دلیل افتادن سنگ از نمای ساختمان چیست و چه راهکاری دارد؟

برای نمای ساختمان تراورتن‌ها چسبندگی بهتری به نما دارند و ما سنگ‌های دیگر را توصیه نمی کنیم. همچنین حتما باید از اسکوپ استفاده شود.

تماس با ما

برای هر گونه سوال با ما تماس بگیرید